a
d
b
 
 
אודותינו

להזכיר שמפגש המעגל המוביל נקבע ל-28.4.14 ברמת ישי (נעמי באב"ד 23-02-14)(3)
מפגש המעגל המוביל של השושנה נקבע 28.3.14

והסתבר שהיו כאלה ששכחו וקבעו את מועד המפגש של 'השושנה הלומדת' לתאריך זה

כך אני מזכירה שוב כדי שלא נתנגש בתאריכים

אנא חברי המעגל המוביל רשמו לפניכם תאריך זה ו....נצרוהו...

מחבקת נעמי באהבה
הוסף תגובה
בתרבות החדשה שלנו אני רואה אותנו 'כרשת' שבאה 'לשרת' וזה 'התשר 'שלה.

גדולים וחכמים ממני אמרו ששכר מצווה היא מצווה. ואני רק מכוונת לדעת גדולים ממני.

כלומר אנחנו עושים מה שאנחנו עושים לטובה לא כדי לזכות בנקודות, לא כדי לקבל שכר, אנחנו עושים זאת מכיוון שעצם הזכות לעשות, לשפר לתקן.....הזכות המופלאה שנתנה לנו.....היא כבר התשורה, היא המתת, היא השכר
הוסף תגובה
אם לא היינו ....שוגים (נעמי באב"ד 26-02-14)
אם לא היינו מחליקים לפעמים
טועים, שוגים, ועושים
את אשר איננו אמורים לעשות
לא היינו מעריכים ומכבדים כראוי
את הדברים שאנחנו כן אמורים לעשות.

אזי שושנים יקרים
הבה ונהיה כלפי עצמנו וגם כלפי האחרים
יותר אוהבים, מקבלים מכילים וסלחנים!
הוסף תגובה
כדי להוציא מהכוח אל הפועל את מה שאנחנו מאמינים בו
אנחנו זקוקים לתשוקה ולרצון עז.
ואת זאת אני מאחלת לכולנו בפתחו של שבוע חדש
שהרצון והתשוקה יהיו כל כך גדולים
שהאין בתוכנו יהפוך מיד ליש
ונגשים את כול
אשר לבנו משתוקק לו וחפץ
הוסף תגובה

כרוב- שרף- אחד אחדותם: (אנטוניה וארנון 22-02-14)(2)
כרוב-שרף- אחד אחדותם:

כרוב ושרף נפגשים
באחדות כפילות הויה
כגרעיני רימון, כפתיתי שלג טהור
יין הרוח מפעיל החומר
הסביל והפעיל נחים, מתבוננים
את הצמיחה יוצרים
תנועת האהבה אין בילתה
נעה ומבשמת המישורים והדרגות
הוי"ה אלוהים איחוד הכוחות
המפעילים בתשוקה אור וחיים
כמעגלי שלוש-תשע-עשרים וארבע
ולנו נותר לתור אחר אור השמש
החכמה החסד
להתפאר ולממש
את הרגש והחוש
לתעלם לרוחני- ראיה- ריח- מישוש
גישוש וחקר העומקים בתוך העמוק
לצאת מהמכרה החשוך אל האור המתוק
לתור ללא סייג ורבב למציאת הנני הנשגב
לאהוב באחדות הויה-חיים-כח
לתת לזו אשר בחרתי להתפתח ולצמוח
אל כל מחוזות אהבת המקור
לחסות עליה באורתי, אהבתי
להיות לזה אשר בחרתי מעטפת אהבת חינם
כבאר, כמעיין כי למעני הינו מושלם
לחפוץ בגילוייו, לשמוח בגליו
להצמיח עִמו התובנות ברגעי רוחות עזות
להשקיט הסערות- בתיבתנו הננו שלווים
כחול, סגול הספיר- זהב וורוד- אדום שקוף
רוח ושכל ממוזגים מאפשרות לאדם בחומר לעוף
פרצופי אדם-שור-אריה-נשר
יוצרים ומשלימים הגשר
את עליונות ההויה אַחֵד- גלה התנובה
בכך יחזור חכמת האלוהים בזיו התבונה
אמן יהי רצון בלב ההמון
איחוד כפילות ההויה ברצון

הללויה אמן ואמן

©כל הזכויות שמורות לאנטוניה וארנון סלנייט

שבוע פורה ומפרה אדם וחווה כל אחדות החוויה 

הוסף תגובה
כגרעיני רימון כפתיתי שלג.
משפט שאני נוצרת בלבבי.

דווקא חשבתי על שרף כאש....ואתם יפה מאוד התמרתם לאודם. לאודם הרימון
תבורכו אהובים.
הוסף תגובה
תודה נעמי יקירה ... (אנטוניה וארנון 23-02-14)
על משובך המהדהד חיים ואור שבוע אהבה שמחה ורננה בלבבות
הוסף תגובה

שיר אהבה (אנטוניה וארנון 22-02-14)(2)
שיר אהבה:

כשנר נישא במעלה שבע רקיע
אתה אהוב אליו מגיע
ואני כאן מרגישה
באחדות התחושה
איך ניצוצותיך מתחברים
בליבי

אדמה פותחת צפניה
והנני ברחמי מכילה
פרחי לוטוס ותהילה
שמלאו עטרתי כזרעי אלוה-ה
וליבי פעם איתך אהובי
בסולם נמוך כגבוה

אחדות שמים וארץ
ליבתי התמסרה
יונה צחורה אז לנו מסרה
מכתב ממקור
שכולו הינו אור
אהבה לכם אהוביי
ישועה ממעיינותיי

אתה ואני
אני ואתה
אהבה ואין בילתה

שני גופים לב אחד
דעת וחיים אילנות אלוהים
פורשים כנפות בחתונת האל
לובשים לבן-ורוד-זהב
יודעים יהוה כאן ועכשיו
אהיה בליבכם שוכן נשגב

אמן הללויה

©כל הזכויות שמורות לאנטוניה וארנון סלנייט

שירו לליבכם אל תוך ליבתכם
שיר אהבה לשבת המלכה
קבלו ברינה אהבת מקור מתוקה...

הוסף תגובה
תודה על שירת הקודש (נעמי באב"ד 22-02-14)
שני השירים מילאו לבי שמחה!


הוסף תגובה
תודה נעמי על הזיכוי... (אנטוניה וארנון 23-02-14)

שאלה אחרונה ליהוה...הפעם על עם שיראל (נעמי באב"ד 22-02-14)(1)
המשך השיח עם יהוה שאלה אחרונה....הפעם על עם ישראל
מתקשרת שולה ישראלי

נעמי

אתה קורא לנו עם ישראל—העם שלך. האם העמים האחרים שייכים לאלוהים אחרים? והאם בעתיד תהא כאן אלוהות מאוחדת בכדור הארץ?

יהוה

הרשי לי להתחיל מהסוף להתחלה.
ברמות הגבוהות של כול אשר הנני וברמות של כול אשר הננו התאחדנו, התאגדנו לתודעה אחת מכוננת. אוהבת. חומלת ומושלמת.
כבר יצרנו השלום בתוכנו.
אך לא במחי יד אחת את כול שיצרנו בקרעינו הקודמים נוכל לאחד ללא דופי, ללא קושי וללא פגם. שהרי הכול תהליכים שעוברים ונוצרים על פי שלבים שאינם תמיד מוגדרים. כי מה לעשות? חופש הבחירה יוצר לא פעם הפתעות שלא לקחנו בתכנון מוקדם.
ואל נא תתפלאו כל כך בכלל. שהרינו לומדים דרככם את תורת ההגשמה בהווייתה.

ובעצם מתשובתי זאת תוכלי להבין שאמנם בני אלוהים אחרים שהתאחדו כולם באותה שאיפה אל אותה אחדות.

נעמי

אנחנו מגיעים לסיומה של שיחה בינינו. ואני שואלת האם תהיה איתנו במפגש האקדמ-יה בנצרת, שם בפעם הראשונה נציג את תדר אהיה?

יהוה

בנצרת אפתח את נצורותיי.

נעמי

תרצה לומר מילות סיום למפגש המיוחד שהיה לנו אתך?

יהוה

אשמח לסיים בשירה את מפגש האהבה שחובק את עולם ומלואה בהכלת החמלה שנזרעה היטב כבר באימא אדמה. ואם תביטו על כול פרחי הגן שהוצאתי מגן עדן ופיזרתי על פני ארץ ומלואה שמה תראו את מזמורי מנגן מבושם ומרהיב את שלביי כאן. רוצה להגיד..... לנשק ולחבק ....וכמו היפי להיזרק.

(נעמי ....לכם הקוראים: המשפט האחרון ....כמו 'היפי להיזרק' נאמר כהד למה שהוא אישי שדיברנו עליו קודם ולכן לא יהיה אולי מובן לכם מדוע המשפט הזה צנח עליכם כך פתאום ולפתע)


הוסף תגובה
אולי לא....כי עם ישראל הוא גם עם שיראל
הוסף תגובה

לקראת הערכות כנס תנועות האור בישראל (הצוות המארגן 20-02-14)(1)
מפגש הערכות לקראת התכנסות תנועות הרוח בישראל – האנושות החדשה!

האנושות החדשה אשר מתהווה בתקופה זו , שפת הלב המשותפת לבני האור שצועדים בנתיב האור. ידע רב זורם מהעולמות העליונים, ידע וכלים אשר מעניקים לנו את היכולת לרפא, להעמיק ולהרחיב את תודעתנו ולחבר אותם אל המציאות היום יומית.
אנחנו מעוניינים לפתח אקדמ-יה לשם לימוד וחוויה של הרוחניות החדשה שמתהווה עכשיו . להיות רגישים ופתוחים לממדים המעודנים והגבוהים, להתנסות בשיטות ריפוי וההילינג למיניהם ,לעורר הפרייה הדדית בשפת החוכמה והאור.
הפתיחה לכל היש , מתעצמת ואנו רואים את הזמן הנוכחי , כזמן המדויק ליום של כינוס משותף של תנועות האור בישראל.
הנכם מוזמנים לבוקר של הערכות לקראת התכנסות תנועות הרוח בישראל – האנושות החדשה!
חלק א' –
• חיבור לבבות בינינו.
• שיתוף של טלוס: חיבור למימדים הגבוהים , מדיטציה , מעט על ערי האור הפלנטריות , רשת אגרתה.
• דיון בנושא מהי הרוחניות החדשה...
חלק ב'
חשיבה מעשית להערכות התכנסות קבוצות הרוח בישראל
הנכם מוזמנים להביא את אורכם למעגל, ויחד ליצור את השלם כדי שמכדור הארץ תפרח התורה החדשה

המפגש יערך בביתה של לורי הוכהויזר ב-12.3.14 בשעה 09:30 ברמת ישי הלוטם 3
טלפון לפרטי הגעה: 5276891 050
נא להביא מנה צמחונית לארוחה משותפת

מי אנחנו?
אנחנו קבוצה הנקראת "מחדשי ברית הלב" ומורכבת מנציגי תנועות אור רוחניות, מתקשרים ואומנים. ונשמח להרחיב את המעגל שיצרנו לפני שנה וחצי. מי שמעוניין מתבקש ליצור תחילה קשר במייל עם:
דפנה קורן derech_lev@bezeqint.net
או איילת סגל מטלוס telosisrael@gmail.com
או נעמי באב"ד :noami8@013net.net

מצפים לכם
מלב אל לב,
הצוות המארגן
הוסף תגובה
נפגש ביום ששי בשעה 10:00 בחוקוק.


אנחנו נפגשים בחוקוק ביום ששי 28.2.14

הצוות כולל את אילנה דנציגר, מירי אסט, רותה, פיני וענת אלמוג, לורי, שרי שובל שלמה ומרגלית חלוץ, נעמי.

מתבקשים להביא למפגש מנה צמחונית

חיבוק שבתי חם לכולם ותפילה מכול הלב....לגשם
הוסף תגובה

להביע דעה שאולי אינה מקובלת.... (נעמי באבד 20-02-14)(1)
ברשותכם....אביע דעה שאולי אינה מקובלת.

רבים כותבים היום על פוסט ציונות . כמו מערערים את שאלת צדקתה של הציונות....האם היא באמת בית בטוח לעולם היהודי? אולי יש מקומות בטוחים יותר? ועוד ועוד ועוד.
כאן בשושנת הגליל בתרבות החדשה שלנו תרבות 'שושנת האור', אנחנו מציגים את הציונות כעוד שלב בהתפתחות, ולתרבות החדשה שלנו יש שם: והיא תרבות שושנת האור.
והיא לא פוסט של משהו. יש לה אופי וישות משלה. והיא צומחת בארץ ישראל כדי שאורה יתפשט בכול המזרח התיכון ומעבר.

מדוע שושנה? כי עם ישראל נקרא שושנה. כמו שושנת יעקב ועוד.
מדוע אור? כדי שלפני שנהיה אור לגויים נהיה תחילה אור לעצמנו.

אני לא פוסלת את הציונות כי אני רואה בה מדרגה בסולם, כמו שאני לא פוסלת את הילדות כי אני רואה בה שלב המוליך לנעורים. ואני לא קוראת לנעורים פוסט ילדות. לנעורים תוקף משלהם. כך גם לציונות.

אם הציונות הייתה לאומית בעיקרה תרבות 'שושנת האור' היא אוניברסאלית, רב מימדית ורב יקומית.
רואה את כול בני האדם שווים. כולם בני אלוהים
הוסף תגובה
יפים דבריך וטובים אהובה (מהלייה דבורה 20-02-14)

יפים דבריך על הפוסט ושלבי הגדילה: 'לנעורים תוקף משלהם. כך גם לציונות'. נעורים = מרד. ציונות = מרד. ותוקף במובן של השפעה. קמה המדינה, היה יהודי חדש שהחליף את רצועות התפילין במושכות הבהמה החורשת. העלם בגר. ויש מדינה. ועכשיו מה על העם? עכשיו 'מטפלים באור, בתדר האנרגטי של שושנת העם. (מהמגילה של שלמה). נכון, נאמר 'שושנת יעקב'. אבל זה נאמר אז. לכן, יש להניח ששושנת הגליל באור ההתחדשות שבה, תצליח לעשות את המהפך מימי הפרסים, לשושנת עם ישראל שמרחב הקיום שלה הוא בציון. ואור כמו אור- השפעתו אינסופית.
"וְנָתַתִּי לָהֶם לֵב אֶחָד, וְרוּחַ חֲדָשָׁה אֶתֵּן בְּקִרְבְּכֶם וַהֲסִרֹתִי לֵב הָאֶבֶן מִבְּשָׂרָם, וְנָתַתִּי לָהֶם לֵב בָּשָׂר׃ למַעַן בְּחֻקֹּתַי יֵלֵכוּ, וְאֶת־מִשְׁפָּטַי יִשְׁמְרוּ וְעָשׂוּ אֹתָם וְהָיוּ־לִי לְעָם, וַאֲנִי אֶהְיֶה לָהֶם לֵאלֹהִים" אומר ירמיהו. זה החזון אותו אנו מובילים מציון לא מארגנטינה. אם ישפיע 'האור' עד ארגנטינה יהיה נפלא. צריך לזכור במיינד, שלב הבשר נברא מלכתחילה, וגם הרוח של עם ה' וחוקות ה' ביקום. במהלך שנות האנושות ובעקבות המאורעות השונים, הוספנו 'טבעות' סביב הלב. בלפתוח את המודעות ובלשנות את התדר האנרגטי, אנו מסירים אט אט את עורלת הלב ופותחים עצמנו מחדש לתוכנית המקורית שגם היא על פי הכתובים, עברה התבגרות ושינתה פניה.


הוסף תגובה

שאלה חדשה ליהוה. מתקשרת שולה ישראלי (נעמי באב"ד 19-02-14)(3)
המשך השיח עם יהוה.......מתקשרת שולה ישראלי
שאלה חדשה

נעמי

הנביא ישעיהו רומז שהיו לך אויבים, ואולי הם עדין קיימים, כמו לוויתן נחש בריח, לווייתן נחש עקלתון, התנין אשר במצרים וגם רהב.
האם הם עדין מאיימים על שלומך? מנסים לפגוע כמו חסידי אללה הקיצוניים? מי הם אלה?

יהוה

הם אינם אויביי. הם אויביו של ישעיהו. הם גם אינם אויביו של ישעיהו אלא כך הוא פירשם. כי לישעיהו הייתה יכולת הראיה שמעבר לראייה הרגילה והוא אותם ראה בעיני רוחו. אך אלה הם עוזריי. נחש עקלתון ונחש בריח הם כלים בידיי. יוצרים בני יצירה. ובכול פעם שהם הופיעו מול עיניו הביאו הם בשורה של שינוי על פני האדמה. זרעו הם את שיש לזרוע במטרה נעלה של שדרוג בני האדמה.
ולא באו הם מרוע, ולא טרפו כאן איש או אדם אלא נהפוך הוא. אך ורק זרעו בם את התדר שאנכי הוריתי להם.

נעמי

זה נשמע לי כמו הנביאים שאמרו בשמך על אשור: 'מטה היא בידי זעמי'. שאשור היא הכלי שלך ולכן אתה שולח אותם להילחם בישראל מתוך מטרה ברורה. או אפילו הנאצים....שהיו אולי כלי שלך?

יהוה

נעמי את מכלילה. חיות רבות בראתי על פני יקום ומלואה ולא תוכלי לומר על האריה
שהוא חיה רעה. כך אין נחש עקלתון או בריח רעים על פני הבריאה. כי זה לזה יהוו בשרשרת התהליכים החייבים ליצור מחיה. אם על פני ארצות יקום אם ביניהם ואם על פני אימא אדמה. וזאת לך תשובה.
הוסף תגובה
אהבתי את התקשור (רונית קרייצמן 19-02-14)
הכל בראש שלנו.
למי אנו נותנים כוח?
מה נמשוך לחיים שלנו?
הבחירה בידינו.
החיים הם שרשרת תהליכים........

תודה נעמי אהובה
הוסף תגובה
שאפילו הנביאים שלנו שכמו קבלו את הדברים מפי הגבורה.....ראו מהרהורי ומהמיית ליבם, פירשו את המראות על פי הבנתם....שלא בהכרח הייתה כוונת המשורר....קרי הקב"ה.
הוסף תגובה
אני ממשיכה לדבוק בדבר ה' בתקשור. אכן כל שנברא על פני האדמה הוא ככלי בידינו (שהרי אנו בעלי בחירה חופשית כמוהו) ובידיו. ההבדל הוא שהוא יכול לשנות את סדרי הטבע ברצונו למשל ליצור חרבה בים בשביל מטרתו. הבריאה היא הגלוי של 'הכלים', וככל שאנו מתקדמים במודעות שלנו אנו למדים לקרוא את הגלוי בעיני הבשר שלנו, ולהשתמש בכוחות אלה ליצירה. האם תופסים אנו את הטבע כסרגל שבעזרתו מודדים אנו את הטוב? האם חוקי הג'ונגל, מלחמת המינים וקרבות הזכרים על הנקבות, ראויים להיות כללי אתיקה? האם המוסר הוא פיזיס או נומוס? 'פיזיס' (טבע) מצביע על חוק טבעי ואוניברסלי. 'נומוס' הסכמה. מצביע על חוק קונבנציונלי, תלוי חברה (מכאן המילה העברית 'נימוס')? לא. אנו זקוקים לסרגל שמעבר לטבע, למשענת שמחוץ לעולם, לנקודת מבט א-להית שממנה נגזור את החזון המוסרי: "וְגָר זְאֵב עִם כֶּבֶשׂ וְנָמֵר עִם גְּדִי יִרְבָּץ".אלה הכוחות שמחוץ לנו ואלה הכוחות שבתוכנו פנימה.
הוסף תגובה

פרח החודש - כלנית (מהלייה דבורה 18-02-14)(1)
צמח החודש - כַּלָּנִית מְצוּיָה Anemone coronaria בערבית: שאקיק אל נעמן شقائق النعمان משפחה: נוריתיים
יופייה של הכלנית ומידת הבולטות שלה, הקנו לה את שמה – כַּלָּנִית. יתכן כי שורשי השם העברי, מקורם מן הַכַּלָּה, ואולי מן הַכְּלִיל , שעניינו כֶּתֶר, אחד מסמלי המלך. שמה בלטינית Anemone coronaria, שם המין coronaria, מדגיש את עניין הכתר. המבנה הרחב של הפרח ואבקניו המרובים, מתאימים לצורת כתר. מספר מילים עבריות מעטרות ביניהן: נֵזֶר, עֲטָרָה, כֶּתֶר, כְּלִיל וְתָּג. בתלמוד נמצא השם כלניתא: (בבלי פסחים ל"ה, ע"א). במקרא, הנביא ישעיהו, מוכיח את עם ישראל, על שאינו שם מבטחו בה', ובוחר ללכת אחרי אלוהים אחרים, עובדה המתבטאת אף בנטיעות לכבודו: "כִּי שָׁכַחַתְּ אֱלֹהֵי יִשְׁעֵךְ וְצוּר מָעֻזֵּךְ לֹא זָכָרְתְּ; עַל כֵּן תִּטְּעִי נִטְעֵי נַעֲמָנִים וּזְמֹרַת זָר תִּזְרָעֶנּוּ'' (ישעיהו י"ז ,י( . בערבית, מכונה פרח הפרג מרובה הזרעים השחורים ששימשו לתבלין - 'שאקיק אל נעמן', יעני האח של הנעמן. בשל הדמיון בין הפרחים זיהה ר' אבן עזרא את הנעמן ככלנית. שם המשמֵר את שמו של אל הפריון והשפע הכנעני נעמן. תפוצת הפרח המהירה כרוח והשימוש הנפוץ בזרעיו, היא כנראה, שימשה השראה לנביא.
הכלנית היא גיאופיט, רב שנתי הנפוץ בכל חלקי הארץ, כולל שולי המדבר, פרט לשטחי חולות וביצות. לרוב מצויה הכלנית בדרום הארץ במופע אדום , ואלו בצפון ניתן למצוא כלניות בצבעים אחרים : גוני כחול, סגול, ורוד ולבן. צבעי הכלנית המגוונים נקבעים בחוקי תורשה. אורך חיי פרח בודד כ- 10 ימים; בבוקר הוא פורש את עלי הכותרת שלו ובערב סוגר, כדי להגן על האבקנים והצלקת מפני הרטיבות. תוך כדי ימי הפריחה, מתארך הגבעול הנושא את הפרח, וכך גדל המרחק בין הפרח לבין 'הצווארון' – שנראה כעלים ירוקים וגזורים העוטפים את הגבעול בדומה לצווארון. הזדקנות הפרח מביאה להיווצרות טבעת לבנה, נטולת צִבְעָנִים (פיגמנטים) בבסיס עלי הכותרת.
הפרי מקובץ, ומכיל מאות זרעים. בזמן שהוא בּשֵל הוא נראה ככדור צמר, שכן כל זרע מצויד בעטיפה צמרית, התואמת הפצה בעזרת הרוח. הזרע נובט בסתיו, מפתח באדמה פקעת קטנה, שהיא למעשה גלגול של גבעול, המגיעה לכלל פריחה אחרי שנתיים-שלוש. בסוג כלנית 120 מינים. בארץ נפגוש רק כלנית מצויה.

השיר "כלניות" שביצעה לראשונה שושנה דמארי בשנת 1947. נכתב במקור כשיר טבע המספר על נערה מתבגרת שהפכה לסבתא, ויורדת עם נכדתה לקטיף כלניות (בזמן שהיה מותר, כיום פרח מוגן!). השיר הפך לשיר מחאה כנגד המנדט הבריטי, כאשר 'כלניות', היה כינויים של חיילי הדיוויזיה המוטסת השישית, שהוצבה בארץ ישראל, שחייליה חבשו כומתות אדומות וליבם בדומה לשפע אבקני הכלנית- שחור!
כל שנה, סופי השבוע בחודש פברואר, מוקדשים לכלניות המאדימות בשטחי קיבוץ בארי וסביבותיו. פסטיבל דרום אדום.

הוסף תגובה
תודה על המידע (נעמי באב"ד 18-02-14)
לראשונה למדתי שנעמנים שקראתי עליהם בישעיהו הם הכלניות.
הוסף תגובה

מפגשי האקדמ-יה - מפגשי לימוד והתפתחות רוחנית (מהלייה דבורה 17-02-14)(8)

'ההיסטוריה לא חוזרת על עצמה, אמר מארק טוויין, אבל היא מתחרזת'.
לימדונו גדולי ישראל ומנהיגיו כי לפעמים, על מנת להציל את עם ישראל,יש צורך לשבור את התורה או אף לשנותה. דבר זה יכול להתרגש בשל מאורעות הזמן ותמורותיו. בדיוק כשם שעשה הלכה למעשה, משה רבנו עם לוחות הברית. כך גם נהג רבי יהודה הנשיא, עת הפר את האיסור לכתוב את התורה שבעל פה, כיוון שראה שאם נשמור את האיסור, לא תהיה תורה. על כן כתב וערך את המשנה ובזה, בהפרת התורה, הציל בעצם את התורה עצמה. כעין זאת למדנו גם מאסתר המלכה. שהלכה במסירות נפש עצומה לחדרו של המלך: "ובכן אבוא אל המלך אשר לא כדת". הפשט הוא שהמלך הוא אחשוורוש, אך הדרש הוא שהמלך הוא מלכו של עולם, כרוצה לומר: פעמים יש לבוא "אל המלך", אל הקב"ה – "אשר לא כדת", לא על פי ההלכה המקובלת. הם נחשבו ליחידי הסגולה החתרניים שזוהרם הפציע מבעד עננים. כאז כן גם בימינו, השפה הדתית חדלה לשמש עבורנו מקור בר סמכה להבנת העולם. לנו, חברי 'שושנת הגליל' יש 'חורזת' חדשה, שמביאה לנו משהו חדש. תדר חדש שבוער בעצמותיה. כן אני מדברת על נעמי שלנו. שהלכה אחרי נעם ה', לקחה אחריות בצורה כה נועזת, עזבה את עברה והיא מוכנה גם לשלם מחיר אישי על מנת להפוך את הרוחניות לדרך לשינוי החברה והעולם . ברור לנו שיש כאן משהו אחר, כי אחרת לא היינו בדבקות, הולכים איתה בדרך עשרים ושתיים שנה. המילים גדולות נכון, אבל זאת המהות של כל העבודה שאנו רוצים ועושים במפגשים שלנו. עבודת זיכוך בחיינו במטרה להפוך את עצמנו למשכן חי. מבחינתי זהו האתגר הגדול. הרוחניות העכשווית היא הסיכוי של היהדות כתרבות יהודית להתחדש ולשוב ולשמש מקור להעצמה רוחנית לבניה ולבנותיה ולכל החפץ בה. זו בקשתי לכם, חברי וחברותי, אנא 'תקדשו' את הזמן שאנו מקדישים לבניית ההיכל הנייד בכל עת פגישה בינינו. העירו את הקול הפנימי לשמיעה ולהקשבה בכדי להיות באיזון, להיות אחד באחדות. בואו עם צימאון לדעת ועם תחושת השליחות.

רגע של עברית: 'באהל העדות': אהל אותיות האל. 'העדות' זה אותיות 'תודעה'.
אהל מבטא סוג של ארעיות ותנועה ממקום למקום כמו המשכן שהוא נע ונד, כך מצבי התודעה משתנים. 'אהל מועד' זה אותיות 'הלא מודע.משכן האל נמצא ב"לא מודע", כדי להזכיר לנו להשכין את האל בתודעה במיוחד במצבים מועדים למעידה.
בברכה

הוסף תגובה
בזכות התרבות ה-8 שאנחנו יוצרים יחד.
תודה לך מהליה אהובה, וגם על החידוש שלך שמועד - פירושו מודעות.
ברשותך אעביר אותו לפייס בוק יקרה.
הוסף תגובה
עדות ותודעה- הצמד הזה מזכיר את ההוראה ניו אג'ית להיות עד מתבונן במה שקורה. להיות עד, פירושו לדעת להתבונן מתוך מודעות מוקפדת על מה שמתרחש, הן בחיצוני והן בפנימי.
ובנוסף ציטוט "הרוחניות העכשווית היא הסיכוי של היהדות כתרבות יהודית להתחדש ולשוב ולשמש מקור להעצמה רוחנית לבניה ולבנותיה ולכל החפץ "
אכן השושנה נשענת על תורת היהדות ומחדשת ממקום אחר, ובכל זאת, בעיני לפחות, הזהות היהודית לעתים מנהלת את עולם הדעת של השושנה, וחוזרת אל ימי העבר. השיח על יהוה למשל, חוזר ושואל על שאלות שקשורות לעולם הישן.
בעיני, דוקא הכנסת יותר תכנים מעולמות דעת אחרים- יכול לעניין יותר אנשים. ומצד שני לעתים, אני חשה שהנגיעות שלנו הקטנות מדי בתורה " הישנה" עבורי למשל, מתסכלות מעט, מכיון שאם נצור שם אוצר גדול, אז למה לא להיות שם ולהתמסר לגמרי אל החוכמה העתיקה.אנשים כמו יעקב לבן , או מהליה או נעמי עצמה, שוחים בידע התנ"כי . אני למשל, קטונתי בעניין הזה- זוכרת קצת מלימודי , לפעמים קוראת שוב משהו- וזהו.
אני נמשכתי אל "עולם הרוח" דוקא מצד אחר שלו, אשר שם דגש על ידע אוניברסלי, על עקרונות אשר מתארים את האדם ואת היקום.

בקיצור, לעתים אני מבולבלת מן הלימוד, אשר כרגע, נראה לי , מלקט מפה ומשם,וקצת מפספס את העומק. למשל במפגש האחרון, התחלנו לגעת בדברי הנביאים,ואז שוב הפסקנו.
יאמרו החכמים, התרבות השמינית הולכת ונבנית בהדרגה ובספונטניות,ומה אשיב לזה?
שיש לזה קסם משלו, והגיון משלו. רובכל מקרה, זוהי זכות גדולה להיות בין חלוצים ומשוררים, שזה מה שכולנו, הן בשושנה והן מחוצה לה.
תודה ויום נפלא
הוסף תגובה
מאד מרגש.. (עתליה קונלי 18-02-14)
מאד מרגש,מעצים את המודעות והחיבור לעצמי הגבוהה ולעולם,קרי היעלם
הוסף תגובה
מהליה יקרה. (יעקב לבן 19-02-14)
בפגישתנו בנצרת אמרת לי, שאת אוהבת מאד את הגירסה דינקותא שלי.
ואני משיב לך אהבה על הגירסה דגדלותא שלך.
הוסף תגובה
אנחנו יהודים המחוברים לברית עתיקת יומין. יש אומרים שאפילו בקוד גנטי. כך שכן, היהדות כנכס עתיק יומין, 'אוצר גדול של חכמה על האדם ועל היקום' כדבריך, שרק במאה השנים האחרונות, מתחיל לזהור על היקום כולו, היא התשתית לכל אופציית חיבור עם בורא עולם. היא הגישה 'שלנו' לכל היוניברס.

נעמי מצאה את דרכה לנבור באוצר בלום זה, ואפילו פיתחה קשר ישיר לנותן התשובות. היתרון המעצים של הדרך שלה שהיא אישית ומשתפת באותה העת. רוך של הדדיות משוך על דרכה. מבחינת הבנתי, כבר לא קיים מושג כזה 'עולם ישן'. המונח השושני החדש הוא 'הווה מתמשך'(כך לא נשגה בהטיות של זמנים). וכן, כש המקום הוא בראש ובראשונה, מקומו של עולם, אז נותר בו גם מקום לתלמידים ושאר שותפים. באשר לידע ובכן, אני בגישה של הדברים שכתב הרב דב סולוביצ'יק: לכל יחיד יש משהו מיוחד לומר, צבע מיוחד להוסיף לקשת הצבעים, מימד חדש למודעות הקהילה. הוא תורם משהו ששום אדם אחר לא יכול לתרום, הוא מעשיר את הקהילה. אין לא תחליף...בשל אותה מיוחדות, מתכנסים בני האדם היחידים ביחד, משלימים אלו את אלו, ומשיגים א ח ד ו ת ".


הוסף תגובה
חגית היקרה. (יעקב לבן 19-02-14)
נכון שאני חי מאד את התנ"ך, כי בשבילי הוא נכס צאן ברזל שמלווה
אותי תמיד. יחד עם זה מבחינתי האישית אני מרגיש וחווה השתלבות
מלאה עם הסובב אותי בשושנת הגליל, ובפעילויותיה הרוחניות. לדעתי
אין סתירה בין הדברים. מה גם שחזונה של שושנת הגליל יונק מחזון
אחרית הימים, שהעם בישראל, ועמי העולם כולם עורגים אליו.























הוסף תגובה
על הארת הפנים והענייניים.
הוסף תגובה
מהלייה מדהימה (רונית קרייצמן 19-02-14)
כל כל אהבתי את ההגדרה שלך לאתגר:
"עבודת זיכוך בחיינו במטרה להפוך את עצמנו למשכן חי".
לדעתי, זאת סיבת קיומנו כאן.
זיכוך על מנת ליישם את המשפט הכל כך פשוט וכל כך מורכב ולגמרי לא פשוט:
ואהבת לרעך כמוך. זאת כל התורה.
בני ישראל הלכו 40 שנה במדבר על מנת להזדכך, על מנת להגיע אל הנחלה
ועדיין לא זכינו.
כל עוד ניתן לאגו שליטה עלינו נמשיך להיות נעים ונדים
אות קין.

"להשכין את האל בתודעה"
לדעת שהאל הוא שמספק לנו את כל צרכינו.
הוא שנותן לנו את הכישורים שלנו.
היכולות והכוחות שלנו הם ממנו
הענווה.
שום דבר לא שלנו.
קבלנו את הכישורים, את מה שיש לנו ואת מה שאין לצורך הצמיחה, העשייה והתרומה שלנו ליקום

תודה לך, מהלייה יקרה
הוסף תגובה

המשך השיח עם יהוה ... (נעמי באב"ד 17-02-14)(0)


המשך השיח עם יהוה

נעמי

שאלה חדשה. מאז חורבן בית המקדש לא נמסר לנו שדיברת אתנו בני האדם. וגם כאשר האר"י או אליהו זכו לשיח עם העליונים הם דווחו שזה היה באמצעות שליחים. האר"י זכה לשיעורים מפי אליהו, הבעש"ט למד את החכמה העליונה באמצעות אחיה השילוני. והנה עברו 2000 שנה ואתה יהוה משוחח אתנו....חופשי ....לא אומר 'חופשי על הבר', אבל כן אומר 'חופשי על כוס קפה.' האם דיברת איתנו האדם במשך 2000 השנים האחרונות או שעכשיו, בעידן זה, אתה מדבר אתנו לראשונה אחרי 2000 שנות שתיקה?

יהוה

דיברתי עם כולם מקדמא דנא. ותמיד היה כך. והיו תקופות קדומות שבני אדם ידעו זאת וקבלו זאת. אך קרה דבר שנאלצתי להסתיר פניי מפני האדם למען יוכלו לקדש את ערכי ומהותי. מאחר ואדם נטה ליצור זילות על פני קדושה. והיה עוד דבר בנוסף, שהבינו את שהנני..... כעוד אנוש במרומים.
והריני שרב תכליות, פעמים, צורות, מהויות. ופניי תפיסה שהינה בתפיסה של אינסופיות, שאינה מוכלת בשום מחשבה. כי לא יכול הוא האדם להכיל את אשר הנני. ללא התחלה וללא סופיות בתוך מחשבתו המתחילה ונגמרת בכול פעם מחדש מרגע הולדה על לרגע תמותת הגוף. כמובן בהמשכיותה של הנשמה שגם היא איננה נצחית.

נעמי

חשבתי שהנשמה נצחית.

יהוה

לא במתכונת הנוכחית של נעמי.

שולה דפנה ונעמי משוחחות
(מנסות להסביר זו לזו שהנשמה במתכונת הנוכחית חוזרת לאינסוף וכאשר תרד שוב זאת לא תהיה אותה נעמי, או שולה או דפנה)

יהוה

ומתוך כול אמירה זאת של הכלת הקדושה בעשייה = עשיית החיים, שהינם קודש קודשים, כשהייתי דובר לאדם וזה המקבל את הידע/הדיבור ,
בפשטותו האנושית לא יכול היה לומר לזולתו שהנני הדובר בו. ועל כן מלביש היה דברתי בו בשליחים.
וכן. את צודקת. היו גם שליחים.




הוסף תגובה